Selasa, 10 November 2009 jam 9.30 malam. Kelas mingguan kali ini bermula agak lewat sedikit disebabkan kehadiran peserta yang juga lewat daripada biasa. Kelas kali ini dipengerusikan oleh En. Norhisyam selaku Ketua Unit Herbalis, Komuniti HPA Bangi. Beliau memulakan kelas dengan meminta semua yang hadir bangun, bersalaman dan berkenalan terlebih dahulu. Ini bertujuan memberi peluang mereka mengenali antara sesama mereka. Sepanjang sesi tersebut, sayup kedengaran dendangan nasyid arab menambahkan lagi keheningan suasana kelas.

Kelas kali ini diserikan dengan kehadiran PJS Rahmah yang juga merupakan isteri kepada Presiden KPA iaitu PJM Hafidzan Fauzi. Para peserta kelas kali ini merasa sangat bertuah kerana dapat bertemu dan mendengar taklimat daripada salah seorang PJS baru yang menjadi inspirasi kepada semua ahli dan pengedar HPA.



PJS Rahmah menyampaikan slot Profail Syarikat dengan gaya penyampaian yang menarik dan tersendiri. Penerangan dan penyampaian beliau cukup jelas memandangkan beliau pernah berkhidmat sebagai pensyarah di UPM sebelum mengambil keputusan untuk bersara awal dan bergiat bersama HPA secara sepenuh masa.

Slot kedua iaitu Produk Knowledge tidak dapat diadakan kerana ketiadaan Herbalis yang bertugas dan tiada wakil yang diamanahkan bagi menyampaikan slot tersebut. Namun slot ini diisi dengan penerangan perkembangan terkini HPA Industries seperti tanah sawah baru bagi penanaman padi untuk menghasilkan beras organik dan beras perang dan juga sedikit sebanyak maklumat menarik sepanjang Kursus Herbalis ke 17. Taklimat tersebut disampaikan oleh En. Norhisyam di mana beliau sendiri merupakan antara peserta Kursus Herbalis ke 17 tersebut.

Selesai taklimat perkembangan terkini dan semasa, kelas mingguan digamatkan dengan penerangan bertenaga dan bersemangat oleh PJE Safarul. Beliau menyampaikan slot Pelan Pemasaran HPA. Para peserta berpeluang mendengar sendiri penerangan mengenai strategi pemasaran, mlm syariah, bonus dan sebagainya.

Diakhir sesi kelas, pengerusi mengajak semua yang hadir berdiri untuk sama-sama mendendangkan Nasyid Suci Sekeping Hati dan kemudian disempurnakan dengan laungan HPA Boleh !!! Gempur Radix Insya Allah !!! Berikut gambar-gambar sepanjang kelas mingguan kali ini :

0 KOMEN ANDA:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails